Etappe 3 van Brecht naar Zoersel - 17 februari 2024

17 februari 2024 - Zoersel, België

Deze morgen zijn we met ons tweetjes vertrokken aan het moderne Noorderkempen station in Brecht. Na 5 lange GR5 loze weken wachten konden we weer op pad. Onze tocht passeerde door het centrum van Brecht. Al snel liepen we een eindje langs het kanaal Dessel-Schoten waar we het jaagpad met vele zaterdagsfietsers deelden.

IMG_9369

We staken het kanaal over en kwamen al snel tussen de weilanden terecht. In de verte was de vrouwenabdij O.L. Vrouw van Nazareth te zien. Een boer was naarstig zijn weiland aan het bemesten en wist ons te vertellen dat het bemestingsseizoen gisteren gestart was. En dat kon je eigenlijk ook al ruiken.

Het zich goed ontwikkelende bankjesgevoel van Bart leidde ons naar een perfect picknickplaatsje in het Molenbos.

Een engelse officier werd hier in een veldslag tussen het Engelse en Franse leger in 1746 zwaargewond. De gelukzak is hiervan helemaal hersteld en hij heeft hier een bidplaats Drieboomkensberg gemaakt.

IMG_9371

IMG_9373

De trappistenabdij van Westmalle lag ook op onze weg maar was jammergenoeg niet te bezoeken.

IMG_9374

We zijn dan een koffietje gaan drinken in het cafe van de abdij.

IMG_9375

Via lokale woonwijken vervolgden we onze tocht. Krokusjes gaven aan dat de lente in zicht kwam. De zon kwam ook nog door de wolken piepen.

We passeerden het huis van een collega van Bart en poseerden op het Gr5 bankje. Twee jonge dames die ook de Gr5 volgen kruisten onze weg op deze plaats en trokken de foto.

IMG_9377

Onze overnachtingsplaats ligt een tweetal km van het pad af zodat we wel voldaan onze kilometertjes gestapt hebben.

1. Hannah:
    17 februari 2024