Etappe 15: van Banneux naar Spa 18 km - 11 augustus 2024
11 augustus 2024 - Spa, België
Ik verlangde naar een heerlijk ontbijt toen ik wakker in mijn bed lag. Maar wat konden we verwachten in het ‘lichtjes’ verouderde verblijf, die me deed denken aan een college? Het viel goed mee; zelfs de koffie viel in de smaak.

Om 9 u waren we paraat om te vertrekken. We wandelden door prachtige bossen. Het was er zalig rustig.

In het weidse heuvellandschap liepen we op 350 m hoogte.

We liepen langs de randafsluiting van Forrestia, een dierenpark met locale dieren.

Het was een prachtige wandeling vandaag!
In de verte zagen we Spa al liggen.
In La Reid kochten we een belegd broodje bij een onvriendelijke bakkersvrouw.
Onze tocht maakt een grote bocht rondom Spa.
Het was weer zondag vandaag want dit was te horen aan alle zondagsrijders op de moto.
In een hoek van een weide in de schaduw hielden we halt om te picknicken en een minidutje te doen.
Toen de basketcats in hun laatste minuut aan het strijden waren, kwamen we ook weer op gang. Via een mooi bos en zonder lawaai van de zondagsrijders, die thuis waarschijnlijk de afwas aan het doen waren, genoten we van het vervolg van onze tocht.
Het was warm.
Na een uurtje kwamen we in Spa…. via de achterdeur had ik het gevoel. Het leek ons het Knokke van Wallonië. Rijke oude huizen waren talrijk

Een cappuccino en de dubbele expresso gaf ons nieuwe energie.

We kwamen overeen nog een tussenstop met de trein te maken in Franchimont om het kasteel te bezoeken. Dat was zeker een goede beslissing geweest. Zo worden we nog wat cultuurrijker.

Rond 17.15u namen we de trein naar huis. We voelden de vermoeidheid. Bart viel onmiddellijk in een diepe slaap terwijl ik dit verslagje nog naarstig schrijf.
.
1 Reactie
-
Oma:12 augustus 2024Welkom terug !












